joi , noiembrie 30 2017
Home / Blog / 7 alimente pe care ar trebui să le consumați în timpul sarcinii și 7 alimente pe care nu ar trebui să le consumați

7 alimente pe care ar trebui să le consumați în timpul sarcinii și 7 alimente pe care nu ar trebui să le consumați

Când sunteți însărcinată, veți primi tot felul de sfaturi – unele pe care ar trebui să le urmați cu strictețe, altele pe care probabil că nu trebuie să le urmați cuvânt cu cuvânt, iar unele dintre ele probabil că ar fi mai bine să le ignorați.

Veți primi indicații de peste tot: de la medici, de la moașă, de la partener, de la părinți, de la prieteni, din mass-media și chiar de la străini, uneori bine intenționați, alteori nu.

Sfaturile pot cuprinde totul, de la cele mai bune activități la care să vă angajați, în timpul sarcinii și de ce fel de îngrijire medicală aveți nevoie, de ce fel de echipament pentru copii aveți nevoie și chiar ce fel de alimente să măncați și pe care ar trebui să le evitați, în timpul celor nouă luni de sarcină.

Având în vedere că, probabil nu doriți să faceți sau să consumați nimic care ar putea avea un impact negativ asupra sănătății dumneavoastră sau a sănătății copilului dumneavoastră încă nenăscut, veți putea urma cel puțin câteva dintre aceste sfaturi.

Hrana poate fi un subiect confuz pentru majoritatea dintre femei, însărcinate sau nu, pentru că s-ar putea sa aibe nevoie de anumite sfaturi.

Când vine vorba de ceea ce ar trebui și nu ar trebui să mănânce în timpul sarcinii, iată ce trebuie să știe gravidele – direct de la experți.

 

Ar trebui să consumați: fasole și linte

Fasolea și lintea sunt alegeri grozave întotdeauna, dar mai ales când sunteți însărcinată.

Aceste leguminoase sunt bogate într-un nutrient numit folat, care, după cum susține René Ficek, un dietetician și expert nutrițional de la Seattle Sutton’s Healthy Eating, este esențial atunci când vine vorba de prevenirea defectelor congenitale cum ar fi spina bifida.

Nu numai atât, însă sunt bogate și în fibre, care pot preveni constipația, o tulburare de care se plâng, în general, femeile însărcinate și o sursă vegetală de proteine, care ajută să vă simțiți pline.

Fasolea și lintea de toate tipurile, năut și chiar arahide, toate intră sub categoria legume.

Înlocuiți carnea sau adăugați doar câteva din aceste proteine vegetale, pentru a vă completa substanțele nutritive importante.

Ar trebui să consumați: cartofi dulci

Cartofii dulci sunt delicioși și versatili.

Aceștia reprezintă un „da” clar pentru mamele însărcinate, conform medicului dietetician Tina Topalian.

Cartofii dulci sunt plini de beta-caroten, pe care organismul îl poate transforma în vitamina A.

Topalian a spus: „Vitamina A este un nutrient deosebit de important pentru femeile însărcinate, așa că acestea sunt sfătuite să crească consumul acestora, cu până la 40%”.

Vitamina A este importantă atât pentru sănătatea dumneavoastră, cât și pentru creșterea copilului dumneavoastră, pe parcursul sarcinii.

Citește și: „Semnale ale corpului care nu trebuiesc niciodată ignorate”

Ar trebui să consumați: brânză

Trebuie să fii puțin atentă, atunci când vine vorba de brânzeturile pe care le consumi în timpul sarcinii – brânzeturile moi și orice s-ar fi făcut cu lapte nepasteurizat nu sunt o soluție – dar asta nu înseamnă că trebuie să renunți la toate, pe durata sarcinii.

De fapt, conform lui Ficek, brânza poate fi un aliment pe care ar trebui să-l mâncați, în timp ce sunteți însărcinată.

„Calciul, fosforul și magneziul sunt elemente nutritive importante, pentru scheletul în creștere al micuțului”, spune Ficek.

„Brânzeturile și alte produse lactate sunt pline de aceste substanțe nutritive. Este important să consumați cel puțin trei porții pe zi, pentru a vă asigura cantitatea necesară atât pentru mamă, cât și pentru copil”.

Pentru a vă asigura că brânza pe care doriți să o consumați este sigură, spune Ficek, verificați lista ingredientelor de pe ambalaj, pentru lapte pasteurizat – dacă acesta apare pe etichetă, acea brânză este recomandată s-o mănânci, în timpul sarcinii.

Ar trebui să consumați: fructe de pădure

Ca multe alte alimente de pe această listă, fructele de pădure reprezintă un element bun de adăugat la orice fel de mâncare (în special pentru desert).

„Fructele de padure sunt excelente surse de vitamina C, fibre, antioxidanți și au un indice glicemic scăzut, ceea ce se traduce în păstrarea nivelurilor de zahar din sânge constante”, spune Topalian.

Adăugați-le la cerealele dvs. de dimineață, fulgi de ovăz sau iaurt, mâncați-le așa cum sunt, la o gustare, la mijlocul dimineții sau după-amiaza, amestecându-le într-un smoothie sau un milkshake, posibilitățile sunt nelimitate.

Ar trebui să consumați: carne slabă de vită

Poate că sunteți surprinse să vedeți carnea de vită slabă între alimentele pe care ar trebui să le consumați în timp ce sunteți însărcinată, dar aceasta servește unui scop important.

Carnea, și mai ales carnea de vită slabă, conține fier, care este foarte important, mai ales când sunteți însărcinată.

Fierul este ușor absorbit de corpul tău din acest tip de carne, ceea ce transformă acest aliment într-o alegere bună, să-l mănânci de câteva ori pe săptămână în timpul sarcinii, potrivit Ficek.

În plus, carnea de vită, în special, este, de asemenea, bogată în proteine, vitamina B6, vitamina B12, niacin si colină, ceea ce ajută la dezvoltarea creierului, spune Ficek.

Dacă vă decideți să mâncați carne de vită în timp ce sunteți însărcinată, optați pentru cea macră, slabă, care vă oferă toate aceste beneficii, fără prea multe grăsimi saturate inutile, de asemenea caracteristice pentru carnea roșie.

Ar trebui să consumați: avocado

Fructele de avocado sunt acum la modă, însă femeile însărcinate ar trebui să le mănânce din alte motive decât popularitatea lor.

Potrivit lui Topalian, avocado conține acizi grași mononesaturați, cupru, folați, potasiu, vitamina K, vitamina E și vitamina C, care susțin pielea, creierul și țesutul fetal în curs de dezvoltare, ale bebelușului.

Le puteți mânca la micul dejun, prânz, cină, gustări și chiar și deserturi.
Acestea adaugă o doză de grăsime sănătoasă la sandwich-uri, salate, mâncăruri principale, tacos, pâine prăjită și aproape orice altceva vă imaginați.

Vezi și: „Nevoia de somn in plus…un semn de dementa?”

Ar trebui să consumați: somon

Somonul este încă un alt aliment pe care femeile gravide trebuie să îl consume.

„Acizii grași sănătoși, precum acizii grași Omega 3 promovează dezvoltarea creierului și vederea la sugari, iar peștii precum somonul au cea mai mare concentrație a acestui nutrient.”

„Sursele vegetariene ale acizilor grași Omega 3 includ nuci, semințe de in și semințe de chia „, spune Ficek.

Asigurați-vă că gătiți somonul destul de bine, doar așa, pentru siguranță și apoi mâncați-l sau adăugați-l la salate, sandwich-uri, amestecuri pentru micul dejun și multe altele.

Va urma

 

 

Comments

comments

About dan2003

Verifica

Pastila zilei – Halal mamă …

Dragă fiule, Îți scriu aceste rânduri, ca să știi că îți scriu. Dacă primești aceasta …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la bara de unelte