marți , ianuarie 23 2018
Home / Toate Categoriile / Sanatate / Reguli de baza in pregatirea alimentelor

Reguli de baza in pregatirea alimentelor

Pentru a reduce riscul de contaminare a alimentelor si a le pregati corespunzator, va trebui sa respectam anumite reguli:

  • Pregatiti alimentele corespunzator: spalati bine fructele si legumele; folositi un tocator (fund de lemn) special pentru paine (care se consuma ca atare) si altul, separat, pentru fructe si legume.
  • Fructele si legumele nu se tin mult in apa, atunci cand se spala, deoarece isi pierd vitaminele.
  • Cartofii se spala, intodeauna, repede, deoarece in contact prelungit cu apa isi pierd amidonul atat de util.
  • Fierbeti si coaceti corespunzator, nici prea mult, nici prea putin. Aveti in vedere timpul de fierbere al alimentelor:
  • Cartofii fierb in 25 de minute;
  • Morcovii, patrunjelul, pastarnacul, telina fierb in 25 – 30 de minute;
  • Varza fierbe in 8 – 10 minute;
  • Conopida fierbe in 15 minute;
  • Orezul (integral) fierbe in 30 – 35 de minute;
  • Graul, secara, orzul, ovazul (integrale) in 60 – 90 de minute;
  • Hrisca fierbe in 25 de minue;
  • Leguminoasele necesita timp mai indelungat de fierbere: soia 2 – 4 ore, fasolea 90 -120 de minute, lintea 30 – 60 de minute, nautul 2 – 3 ore, mazarea uscata 3 – 4 ore. Prin fierbere, elementele lor nutritive isi sporesc calitatile (ca si in cazul cerealelor) si nu se pierd, asa cum se considera, in mod gresit.
  • Leguminoasele trebuie puse, intotdeauna, la inmuiat 12 – 24 de ore; apa in care au stat se arunca, apoi se dau putin in clocot, de 2 – 3 ori, iar zeama rezultata se arunca, de asemenea. Dupa aceea, se pun la fiert in apa suficienta, zeama care se poate folosi la mancare. Aveti, de asemenea, in vedere ca gazele pe care inca le produc aceste leguminoase, chiar si dupa aceste procedee de pregatire, au efect benefic pentru organism, pentru ca ele hranesc celulele intestinului gros.
  • Orezul integral se pune la fiert intr-un volum de apa de 6 ori mai mare decat volumul sau (de exemplu, 1 cana de orez in 6 cani de apa).
  • Anumite legume nu se pot consuma crude, (de ex. fasolea verde si cartoful sunt toxice in stare cruda) de asemenea leguminoasele sunt toxice in stare cruda.
  • Alte legume este indicat a se consuma preferential in stare cruda, de exemplu, varza, salata verde, andivele, rosiile.
  • Folositi metodele cele mai simple si sanatoase de preparare: de exemplu, coaceti mai degraba in cuptor chiftelutele decat sa le prajiti in tigaia cu ulei incins.
  • Mancati imediat hrana gatita.
  • Pastrati hrana ramasa in conditii corespunzatoare (in frigider)
  • Cand reincalziti mancarea, incalzirea sa fie suficienta – aprox. 70 grade Celsius (mentinerea in frigider opreste doar proliferarea bacteriilor).
  • Evitati contactul intre alimentele care se consuma in stare cruda si cele care se vor gati (de ex. in sacosa cu care mergeti la piata nu puneti cartofii, care au pamant si praf pe ei, alaturi de paine, pentru ca nu veti putea, ulterior, sa spalati sau sa dezinfectati painea).
  • Spalati-va des pe maini, cu apa si sapun, mai ales dupa folosirea toaletei si in special pe timp de vara.
  • Pastrati o curatenie exemplara in bucatarie.
  • Feriti alimentele de insecte, rozatoare si alte animale.
  • Folositi apa curata pentru gatit (este indicata apa de pe teava de apa rece, nu cea cu apa calda)

Comments

comments

About dan2003

Verifica

Pastila zilei – Halal mamă …

Dragă fiule, Îți scriu aceste rânduri, ca să știi că îți scriu. Dacă primești aceasta …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la bara de unelte